Op de basisschool leren we allemaal hoe we tekst op papier moeten zetten. We rijgen zinnen aan elkaar met onze boodschap en daarmee is de kous af. Er zit echter een groot verschil tussen iets in het kort noteren en iets op een goede manier opschrijven.  Tijdens een workshop schrijven leer je hoe je jouw boodschap helder en duidelijk overbrengt naar de andere kant. Het gaat daarbij niet alleen om in de inhoud van het verhaal, maar ook om hoe je het verpakt. Je merkt het misschien wel eens als je op WhatsApp zit: een stukje tekst dat niet goed verwoord is, kan tot misverstanden leiden. Deze fouten mag je absoluut niet maken in de communicatie vanuit je bedrijf. Je kunt klanten daarmee vervreemden. Waarom moet ook jij een cursus schrijven volgen?  

  • Betere communicatie met de klant
  • Helder doelstellingen formuleren
  • Zowel intern als extern van belang

Om te beginnen ontstaat er een betere communicatie met de klant. Veel bedrijven praten hierover, maar doen uiteindelijk weinig om die communicatie ook tot stand te brengen. Ze gebruiken vaak een standaardmail met lange zinnen, die helemaal niet ingaat op de persoonlijke situatie. In een workshop schrijven leer je hoe je een klant kunt benaderen. Je gaat inzien waarom een bepaalde zinsbouw niet werkt, terwijl je met een iets andere formulier wel resultaat behaalt. Wanneer je goed leert schrijven, weet je de klant niet alleen te informeren, maar ook te enthousiasmeren. Zo blijven ze langer klant en zijn ze sneller tevreden met je dienstverlening. Een workshop schrijven betaalt zich op den duur dus dubbel en dwars terug! Ben je benieuwd naar de mogelijkheden, of wil je een workshop regelen bij jou op kantoor? Dan ben je bij Eigen Wijze Woorden aan het juiste adres! Op de site, eigenwijzewoorden.nl, ontdek je de kracht van het geschreven woord en kun je direct contact opnemen!

Workshop schrijven: productiever werken

Een workshop schrijven is niet alleen handig in de communicatie naar de klant. Ook onderling kunnen afdelingen vaak veel efficiënter overleggen. Denk eens goed na: wanneer jij iets nodig hebt van een andere afdeling, met hoeveel mensen moet je dan spreken? Hoe vaak moet jij je verhaal vertellen voordat het probleem daadwerkelijk wordt aangepakt? Na een workshop schrijven kun je jouw vraag een stuk strakker op papier zetten, waardoor andere afdelingen daar direct mee kunnen werken. Je leert helder doelstellingen formuleren en kunt goed aangeven wanneer je iets geregeld wilt hebben. Wanneer je een workshop schrijven aanbiedt aan het personeel, zul je merken dat de communicatie steeds beter verloopt. Uiteindelijk heeft schrijven natuurlijk maar één doel: informatie verstrekken aan de lezer. De strekking van het bericht, de boodschap, staat daarin centraal. Door je goed te beseffen wat je wilt vertellen, kun je dat ook op een juiste manier verpakken. Wil jij de productiviteit van jouw afdeling verbeteren? Vraag dan vandaag nog een workshop schrijven aan. Ga naar bovenstaande  site en bekijk het aanbod. Er zijn workshops voor kleine groepen, maar ook voor hele afdelingen. Bepaal zelf hoe je wilt leren!

Op maat gemaakt programma

Je wilt natuurlijk leren hoe je goede teksten schrijft die betrekking hebben op jouw sector. De workshop schrijven wordt daarom helemaal op maat gemaakt. Je kiest zelf welke modules je wilt volgen, of waar de nadruk op moet liggen. Wil je zelf bepaalde onderdelen behandelen? Dat kan! Je kunt in het kennismakingsgesprek aangeven waar je precies naar op zoek bent. Zo creëer je altijd een totaalpakket waar iedere medewerker beter van wordt. Ga snel naar bovenstaande site en vraag een vrijblijvende offerte aan.   

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn