Overdaad schaadt en dat is in de wereld van de reclame dan ook een groot probleem. Mensen zijn zo gewend aan reclames, dat de meeste reclames volledig worden buitengesloten. Dit gebeurt ook wanneer mensen geen Add blocker of iets dergelijks gebruiken. Reclames gaan dan ook het ene oor in en het andere oor weer uit. In het begin van de tv-reclames waren er nog niet zo heel veel. Mensen zagen dus weinig reclames en deze werden vaak herhaald. Uiteraard werden dit soort spotjes dan ook onthouden en wellicht sprak men er zelfs over met elkaar. Maar nu zijn er overal om je heen vele duizenden reclames in de vorm van tv spotjes, reclameborden, posters, flyers, promotiemateriaal, et cetera. Voor de meeste mensen is dit echter allemaal ruis en dus wordt er bar weinig van onthouden. Het wordt niet meer bewust in het geheugen opgenomen, want het is gewoon teveel. Dus de hersenen maken een selectie en alleen dat wat echt de moeite waard is krijgt als het ware toegang tot het geheugen. Als reclamemaker moet je dus iets verzinnen dat er uit springt. De meeste reclames proberen daarom zo irritant mogelijk te zijn en sommige andere reclamemakers proberen juist om een zo uniek of grappig mogelijke reclame te maken. Wat je ook kunt doen is gebruik maken van een middel dat (nog) niet heel veel wordt toegepast, zodat je mensen kunt verassen. Via een animatie kun je mensen bijvoorbeeld verassen en daardoor richten ze hun bewuste aandacht op jouw reclame of boodschap die je wilt overdragen. Het gebruik van een animatie kan dus heel effectief zijn. Maar het maken van een doeltreffende animatie is niet gemakkelijk. Je mag mensen dan wel weten te verassen, maar als de animatie vervolgens saai is of veel te lang duurt, dan zal je de aandacht uiteraard niet vast houden. Daarom is het van belang dat je kiest voor een professionele animatiestudio. Het is bijvoorbeeld bij een animatie van belang dat de boodschap helder wordt overgedragen in een zo kort mogelijke tijd. De attentiespanne van de moderne mens is enorm kort en een filmpje dat langer duurt dan een minuut is al veel te lang. Dat betekent dat de mensen van een animatiestudio er alles aan moeten doen om jouw boodschap zo goed mogelijk in een leuk kort animatiefilmpje te verpakken. Op die manier verras je de mensen en houd je de aandacht ook lang genoeg vast om ervoor te zorgen dat de boodschap overkomt. Als je te lang zou doorgaan, dan zouden de mensen afhaken en dus ook de boodschap links laten liggen. Mede ook omdat de het einde van het filmpje bijvoorbeeld niet meer zien.

Waar vind ik een goede animatiestudio?

Als je op zoek bent naar een animatiestudio, dan kun je terecht bij Donker Media. Deze animatiestudio is een expert op het gebied van leuke vlotte animaties waarin meteen toch heel veel informatie overgedragen kan worden. Of je nu een product of dienst wil promoten of juist een boodschap wilt overdragen, Animatiestudio Donker Media kan het allemaal voor je regelen. Mensen zullen dankzij de kwaliteit van deze animatiestudio vergeten dat ze een reclame zitten te kijken. Donker Media is dan ook als een frisse wind in de reclamewereld die mensen weer als vanouds wakker kan schudden.

Ontdek de wereld van Donker Media via donkermedia.nl

Als je meer wilt weten over deze animatiestudio, dan kun je altijd terecht op de website van donkermedia.nl. Hier vind je informatie over onderwerpen als:

  • De kosten
  • De doorlooptijd
  • Aangeraden tijdsduur
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn